Jei dirbi
klientų aptarnavimo srityje, tikrai žinai, kaip galima, ir kaip negalima kalbėti.
Jei klientas turi nusiskundimų, tu jokiu būdu negali jam sakyti, kad eitų pas
konkurentus, o tada, jei skambini ir siūlai tam tikras paslaugas, bet
prisikambini turinčiam skundų esamam klientui,
negali tiesiog imti ir sakyti: „ach, taip, suprantu, kad jūs nepatenkintas, gero
vakaro“. Todėl tada, kai susiduri su tokiais klientų aptarnavimo specialYstais
(taip taip, ne specialistais), tau iš karto kyla noras rašyti skundą. Tokių
skundų jau esi prikaupęs visą sekciją, nes nori stebėti, ar bent kiek patobulėjai
skųsdamasis. Supranti, kad tą irgi reikia mokėti, nes kitaip nieko
neišsireikalausi. Graužiesi, kad „Facebook‘e“ galima tik vieną kartą palikti
vienos žvaigždutės įvertinimą, nes tą su mielu noru atliktum dar ir dar kartą.
Dar geriau – jei tą galėtum atlikti anonimiškai. Juk visada daug paprasčiau
pulti kitus, kai niekas nežino, kas gi slepiasi po tavo pseudonimu. Ypač tada,
jei nori sužlugdyti savo konkurentą: sugalvoji kokių nors neskaidrių faktų,
paskelbi viešai, ir belieka tik trinti rankomis
ir stebėti, kaip tavo konkurentas praranda klientus. Visi trokšta
svetimo kraujo, tad gali būtų užtikrintas, kad niekas tavo tų sugalvotų faktų
net nesumąstys patikrinti. Jei jau paskleidi kokį šmeižtą, kelio atgal nebėra.
Net ir tada, jei apžmeižtas asmuo ar visa įmonė parašytų labai logišką
pasiaiškinimą, niekas tuo vis tiek nepatikėtų. Tiksliau, labai didelė tikimybė,
kad niekas to pasiaiškinimo net neskaitytų.
Tiesa,
reikia pripažinti, kad lengviausia apžmeižti mažus verslininkus. Dideliems
verslams visas šmeižtas – kaip vanduo nuo žąsies. Niekam neįdomu, kuo ir kodėl
tu skundiesi, tad visi tavo neigiami komentarai – tik atviras tavo dienoraštis.
Gal kažkas ir paskaitys, pasidalins savo patirtimi, ir galbūt tada tau bus
lengviau susitaikyti su savo neigiamais potyriais. Kas kita, jei apskundi kokį
mažą mažą susitraukusį verslininkėlį – jau tą tai tikrai nugalabys net ir
menkiausias neigiamas komentaras. Jei žlugdyti – tai tik tokias smulkmenėles.
Koks stipresnis susitraukėlis ims ir iškils į aukštumas, o silpniems
paprasčiausiai ne vieta po mūsų saule.
Žinoma, kai
pats dirbi klientų aptarnavimo srityje, pradeda atrodyti, kad visos savaitės
dienos yra pirmadieniai, o pilnaties niekada nepakeičia kita mėnulio fazė.
Gerai bent tiek, kad visada turi paaiškinimą, kodėl klientai tokie pasiutę –
pilnatis. Pilnatis. Šiuo laikotarpiu paūmėja ne tik šizofrenija, bet ir kiti
psichikos sutrikimai, kurie dar nebuvo diagnozuoti, ir tikriausiai nė nebus.Bet
tu žinai, kad ir savo klientams atrodai kažkoks nesveikas, todėl stengiesi iš
paskutiniųjų. Nuolat kartoji: taip, taip pone, taip taip, kuo gi jums galėčiau
padėti, atleiskite, netrukus ištaisysime savo klaidą, taip taip, skubame
lekiame griūdami. Valgyti tai norisi juk visiems.
Tu norėtum
aptarnauti tikrai ne kiekvieną teisųjį klientą. Turi mažą susitraukusią internetinę parduotuvėlę, kurioje apsilanko
vienas kitas pirkėjas, tačiau tau nuolatos tenka siųsti priminimus ir
priminimukus: gerbiamasis Vardeni Pavardeni, prašome apmokėti užsakytas prekes,
nes priešingu atveju po 3 darbo dienų užsakymas bus automatiškai atšauktas.
Praeina savaitė, dvi trys, ir gerbiamas Vardenis Pavardenis būtinai praneša,
kad štai, jis JAU atliko mokėjimą, ir nekantrauja, kada prekės bus pristatytos
– jam jų reikia iki rytojaus (arba, dar geriau, – iki vakar). Žinoma, kai
užsakymas jau yra pateiktas anksčiau, viskas vyksta greičiau – tu juk jau
seniausiai sėdi prieškambaryje su batais ir kepure – lauki, kada Vardenis
Pavardenis apmokės užsakytas prekes. Negali sakyti, kad tam Vardeniui Pavardeniui
nelinki nieko blogo, bet valgyti tai irgi norisi. Telieka tik susitaikyti.
Kai kankina
badas, žmonių originalumas tampa beribis: štai, siūloma išnuomoti savo
socialinių tinklalapių paskyras. Už dešimt eurų! Ką su jomis darys, nesako, bet suprask – tai apsimoka ir tau, ir originaliajai įmonei. Kas,
kad tau reikės vėliau kalėjime sėdėti – nemokamas maitinimas visada yra
neblogai. O kartais, kai pačiam tenka ieškoti klientų, priimi net pačius
absurdiškiausius užsakymus. Štai, viena įmonė, kurios net logotipe yra rašybos
klaida, prašo tavęs perrašyti tekstus. Prekiauja ta bendrovė sekimo įranga (na,
jie sako, kad pardavinja GPS SĖKLIUS), tai ir svarstai, ar tinkamai supranti
tekstų prasmę – galvoji, galvoji, ir niekai nesugalvoja, ar ta įranga tiesiog
seka įvairius objektus, ar juos apsėklina. Už šį darbą tau moka absurdiškai
mažai, bet tu nori valgyti, todėl darai, kas tau priklauso. Vėliau gautus
pinigus dar turėsi pasidalinti su valstybe, bet ir ji badauja, tad viskas
atrodo teisinga.
Na, tai
logiškai mąstant, juk yra teisybė toj
mūsų žemėj, ar ne?
Komentarai
Rašyti komentarą